Jak i dlaczego rozwiązania ERP mogą doprowadzić do transformacji Twojej firmy?

Transformacja cyfrowa często kojarzona jest z wysoce innowacyjnymi technologiami, takimi jak AI czy uczenie maszynowe. Rozwiązania Enterprise…

Tworzenie skutecznego projektu wdrożenia ERP: Pięć praktycznych kroków

Oprogramowanie ERP może stanowić doskonałe rozwiązanie dla firm poszukujących możliwości wsparcia swojego rozwoju. Obecnie istnieje jednak…

W jaki sposób zarządzać oczekiwaniami klientów przy projektach ERP?

W dzisiejszych czasach systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP/PZP) to kluczowe narzędzia dla wielu firm na całym świecie, które…

Cyfrowa transformacja: firmy chcą, ale czy na chęciach się skończy?

Cyfrowa transformacja przyspieszy. Jak wynika z raportu firmy WNS: Business Transformation After the Digital Tipping Point, aż 73% ankietowanych…

Systemy IT dla dystrybucji – 3 korzyści w zakresie obsługi klienta dla Twojej firmy

Aktualnie mamy do czynienia z intensywną ekspansją nowoczesnych rozwiązań technologicznych, która nie omija branży dystrybucyjnej. Rośnie…

Startupy szykują się do inwazji na sektor przemysłowy

Branża startupowa coraz chętniej patrzy na europejski sektor wytwórczy. Nic dziwnego, bo producenci przemysłowi i firmy logistyczne na Starym…

Previous Next Play Pause
Alma Alpinex S.A. to czołowy dystrybutor produktów spożywczych w woj. świętokrzyskim. Firma powstała w 1999 roku w wyniku połączenia największych dystrybutorów województwa świętokrzyskiego: PW "Alma" s.c. i A.H.U. "Alpinex" s.c. Spółka opiera swoją działalność na sprzedaży produktów czołowych producentów żywności i napojów działających na terenie Polski. Firma planując uruchomienie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Piekoszowie, poszukiwała wydajnego rozwiązania do kompletacji towarów. Wybór padł na „pick by voice” w oparciu o system ibcsVoice firmy IBCS Poland i sprzęt firmy Vocollect.

Internetowa sprzedaż artykułów sportowych pod opieką systemu Sente

SENTEAIntensywnie rosnąca liczba zamówień i związany z tym dynamiczny rozwój spółki (podwojenie przychodów w okresie 2 lat)  spowodowały sytuację, w której firma musiała podjąć intensywne kroki w kierunku zintegrowania swojego działania w całości organizacji.

Kwazar Corporation większa wydajność

sageWraz ze wzrostem aktywności biznesowej przedsiębiorstwa postępował spadek wydajności wykorzystywanej bazy danych, co mogło spowodować kłopoty dla całej firmy, która nie byłaby w stanie terminowo realizować swych zobowiązań finansowych. „Dotychczasowe rozwiązanie było już dla nas niewystarczające; przestaliśmy się w nim mieścić. Brak relacyjnej bazy danych powodował zbyt wolne działanie systemu – mówi Tomasz Kutryś, kierownik działu IT w firmie Kwazar. – Dopiero wprowadzenie dostępnej w Sage Symfonia ERP bazy MS SQL mogło istotnie poprawić wydajność pracy użytkowników”.

Karmar S.A. siła indywidualnego rozwiązania

sageFirma Karmar S.A. w ciągu ostatnich lat znacznie się powiększyła; rozwój wpłynął na przyrost pracy w Dziale Kadr i Płac, zaczynało brakować czasu na bieżącą obsługę procesów, jak rejestracja czasu pracy, rozliczanie pracowników, generowanie deklaracji. Spółka stanęła przed koniecznością opracowania rozwiązania do obsługi komunikacji pomiędzy kierownikami projektów a Działem Kadr i Płac. Należało opracować spójny standard przekazywania danych.

Złoto i srebro pod opieką systemu Sente

sente logoGłównym powodem, dla którego Mennica Wrocławska zdecydowała się na wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP była potrzeba usprawnienia pracy poszczególnych działów w firmie. Wdrożenie systemu umożliwiło pracę na jednej bazie danych, co w efekcie pomogło zoptymalizować i ułatwić realizację zadań wielu osób z różnych sfer funkcjonowania organizacj.

Dynamiczny rozwój firmy sprawiły, że pojawiła się konieczność optymalizacji procesów sprzedażowych i obsługi klientów. Celem firmy było skrócenie czasu obsługi i realizacji zleceń oraz zwiększenie efektywności pracy handlowców.

Dziedzictwo UNESCO efektywnie zarządzane

BPSCKopalnia w Wieliczce - dla większości osób to po prostu ciekawy obiekt turystyczny, odwiedzany co roku przez ponad 1 mln miłośników historii i estetycznych wrażeń. W rzeczywistości kopalnia soli w Wieliczce to duże, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 700 osób, prowadzące równocześnie także działalność zabezpieczającą wyrobiska górnicze, uzdrowiskową, eventową, hotelową i gastronomiczną. Nad całością czuwa system informatyczny Impuls EVO. To on pomaga zwiększać rentowność kopalni i dba o prawidłową realizację zamówień, rozliczeń i usług.

Lokalne organizacje typu FHO św. Krzysztofa mają nawet po kilka tysięcy darczyńców. Mazowieckie hospicjum zaczynało od zaledwie kilku takich osób. Wraz z rozwojem na przestrzeni lat liczba ta wzrosła do ponad 6000. Przyczyniło się to do problemów organizacyjnych i braku możliwości efektywnego kontaktu z darczyńcami. Organizacja stale cięła koszty i nie stać jej było na zatrudnienie dodatkowych pracowników. Z tego właśnie powodu z jednej strony rodziły się nowe możliwości, lecz z drugiej – nie mogły one zostać należycie wykorzystane.

Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego (SOT) – lider w hurtowej sprzedaży produktów mleczarskich i spożywczych w Polsce wdrożył rozwiązanie klasy Business Intelligence firmy UNIT4 TETA BI Center. Dzięki temu ma możliwość analizy ogromnej ilości danych, co w znacznym stopniu przyśpiesza proces podejmowania decyzji.

Comarch ERP XL dla międzynarodowego hurtownika rolet, żaluzji, plis

COMARCHComarch ERP XL usprawnia i automatyzuje współpracę z partnerami biznesowymi w przedsiębiorstwie DORMAX, największej w Polsce hurtowni elementów do produkcji systemów zaciemnienia wnętrz. Wdrożenie zrealizowała firma T2S - partner Comarch ERP.

Od debiutu rynkowego w 2012 r. Zenbox błyskawicznie zdobył ponad 5 000 klientów biznesowych na swoje usługi IT. Ten dynamiczny wzrost jest realnym zagrożeniem dla „wielkiej trójki”, tj. home.pl, nazwa.pl oraz 1&1. Na drodze do sukcesu firma musiała jednak stawić czoła wyzwaniom związanym z zapewnieniem stabilności i odpowiednich zasobów dla dynamicznie rosnącego grona klientów. Rozwiązaniem okazała się migracja do chmury hybrydowej oferowanej przez poznańską firmę Beyond.pl. Jej udane wdrożenie otworzyło drogę innym firmom z polskiego i zagranicznego rynku.

W związku z wielkością zatrudnienia w firmie Rhenus Logistics S.A., a mianowicie 850 osób, zdecydowano się na wdrożenie systemu, który usprawni realizację procesów kadrowo-płacowych. Dotychczas do rozliczeń wykorzystywano program Forte Kadry i Płace, dlatego rozpoczęto poszukiwania aplikacji, która współpracowałaby z aktualnym oprogramowaniem, a jednocześnie automatyzowałaby wprowadzanie danych.

Dobrze wypieczony ... z Microsoft Dynamics NAV

Otwarcie pierwszego zakładu Bama Companies w Europie to inwestycja typu „green field”. Związane z nią plany wymagały sprawnej i efektywnej implementacji organizacyjnego „know-how” poprzez wdrożenie systemu klasy ERP do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa.

Innowacyjne zarządzanie uczelniami wyższymi

Coraz częściej nie tylko średnie i małe firmy, ale także sektor państwowy dostrzega korzyści płynące z wykorzystania zintegrowanego systemu informatycznego SAP. Również uczelnie wyższe, uświadamiają sobie, że stosowanie nowoczesnych narzędzi informatycznych pozwoli na optymalizację kosztów i usprawnienie procesów wewnątrz organizacji. W Polsce na wdrożenie systemu zdecydowała się między innymi Politechnika Warszawska czy też Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Aplikacja Comarch ERP Mobile Sprzedaż, w pełni kompatybilna z systemem Comarch ERP XL, została stworzona specjalnie z myślą o przedstawicielach działu sprzedaży pracujących w ciągu dnia głównie w delegacjach i w siedzibie klienta. Przydatność dostępnych w aplikacji funkcjonalności została sprawdzona przez wiele przedsiębiorstw, także firmę Lakma – będącą producentem chemii budowlanej i gospodarczej.

EUROCOLOR Sp. z o. o. jest wiodącym producentem okien i drzwi w Polsce, działającym na rynku od 1996 roku. Firma od początku stawia na innowacyjność i konsekwentnie unowocześnia swoje linie technologiczne oraz dba o najwyższe standardy obsługi. W efekcie, obecnie posiada największy na rynku wybór okien w kategorii premium.

Firma Lobos wdraża wspierające sprzedaż nowe funkcje systemu ERP Sente

SENTELobos Sp. z o.o. jest dystrybutorem szerokiego asortymentu akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych i urządzeń do wyposażenia biur. Od 2007 r. wsparciem dla procesów zarządzania firmą jest system ERP Sente, który w 2013 r. został rozbudowany również o obszar dotyczący planowania zamówień i zarządzania gospodarką magazynową (w tym system WMS).

KOMFORT PASAŻERA

IFSNajważniejszym celem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) S.A. w Krakowie jest zapewnienie pasażerom jak największego komfortu podróży. Dzięki wielu inwestycjom krakowianie i turyści mają do dyspozycji nowoczesny i wygodny tabor. W trosce o środowisko w kwietniu 2014 roku przedsiębiorstwo wprowadziło do regularnej komunikacji pierwsze autobusy o napędzie elektrycznym.

PONAD 300 MILIONÓW LITRÓW WODY DZIENNIE

ifsMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) zaopatruje w wodę mieszkańców stolicy i okolic. Każdego dnia do miejskiej sieci trafia ponad 300 milionów litrów wody. MPWiK w m.st. Warszawie S.A. obsługuje sieć wodociągową i kanalizacyjną o łącznej długości ok. 6600 kilometrów. W celu zapewnienia wysokiej jakości usług w przedsiębiorstwie wykorzystuje się najnowocześniejsze technologie.

Nowoczesny system ERP w Polcolorit

Advanced Business Solutions Sp. z o.o., jako certyfikowany partner biznesowy firmy IFS, zgodnie z zawartym porozumieniem we wrześniu 2013r., zobowiązała się do dostarczenia firmie Polcolorit wybranych modułów oprogramowania IFS Applications™ 8 dla użytkowników, których licencje klient posiadał w niższej wersji. Wdrożenie objęło główne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa: produkcję, zakupy i sprzedaż, gospodarkę magazynową (w tym magazyn wysokiego składowania), finanse i księgowość oraz obsługę płac i kadr. Z systemu korzysta około 50 użytkowników, w tym użytkownicy mobilni wyposażeni w terminale magazynowe.

FORTE w branży automatyki przemysłowej

MAPSOLUTIONSFirma InduProgress s.c. od 2009 działa w branży automatyki przemysłowej - posiada centralę w Warszawie oraz oddział w Katowicach i Wrocławiu. InduProgress jest oficjalnym dystrybutorem firmy Delta Electronics w Polsce oraz przekładni planetarnych firmy Shimpo.

MPWIK W M.ST. WARSZAWIE S.A. USPRAWNIA ZARZĄDZANIE FLOTĄ I USŁUGAMI DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFSMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) wdrożyło system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych. Decyzja ta przyniosła przedsiębiorstwu szereg korzyści, zwłaszcza w obszarze zarządzania rozbudowaną flotą pojazdów i zaawansowanym sprzętem technicznym.

Gminne Spółdzielnie inwestują w nowoczesność

Znana z tradycyjnych wyrobów Piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie w województwie kujawsko-pomorskim wdrożyła system ERP Navireo firmy InsERT. Inwestycja w nowoczesne oprogramowanie zwróciła się spółdzielni w ciągu miesiąca.

Firma Cyfrowe Sieci Mulimedialne usprawnia zarządzanie projektami dzięki IFS Applications™

ifsFirma Cyfrowe Sieci Mulimedialne (CSM) Sp. z o.o. specjalizująca się w usługach teleinformatycznych wdrożyła system IFS Applications 8™ w celu usprawnienia procesów biznesowych, takich jak zarządzanie projektami, gospodarka magazynowa i zaopatrzenie.

Drewex usprawnia produkcję i sprzedaż z systeme ERP firmy Microsoft

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował generowanie większej ilości informacji. Przed wdrożeniem nowego systemu firma korzystała z narzędzia, które nie dostarczało spójnych danych w czasie rzeczywistym, a także z programów Microsoft Word i Excel. Było to przyczyną rozproszenia informacji w kilku miejscach. Pracownicy mieli problem ze sprawdzeniem bieżących stanów magazynowych, wciąż istniał problem papierowych dokumentów, które trzeba było przejrzeć, aby wyszukać odpowiednie dane do przygotowania raportów, co było bardzo uciążliwe i czasochłonne.

Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP

Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.

Potrzebowaliśmy systemu analitycznego, aby usprawnić pracę naszych analityków biznesowych. Szukaliśmy rozwiązania, które sprawi, że będą oni mogli skupić się wyłącznie na analizie danych, nie angażując czasu na ich pozyskiwanie i przetwarzanie. Dla zarządu spółki kluczowe było, aby informacja, którą otrzymają była rzetelna i aktualizowana na bieżąco, a dane były widoczne niemal w czasie rzeczywistym, prezentowane w sposób czytelny i zrozumiały – mówi Piotr Pęcherski, Dyrektor Departamentu IT, Prokurent Czerwonej Torebki S.A.

9 Kont z Comarch ERP Optima

MAPSOLUTIONSBiuro Rachunkowe 9kont Sp. z o.o. od 8 lat zajmuje się doradztwem biznesowym oraz podatkowym. Świadczy kompleksowe usługi związane z obsługą podatkowo – księgową i kadrowo - płacową podmiotów gospodarczych. Siedziba firma mieści się w Warszawie, jednakże na życzenie klientów usługi świadczone są również w siedzibach ich firm.

Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.
 

System Zarządzania Forte w Arkadia Holding

MAPsolutionsArkadia Holding Sp. z o.o. to firma skupiająca swoją działalność na konkretnej grupie klientów krajowych i zagranicznych – głównie z branży motoryzacyjnej, logistyki i drobnej produkcji. Obsługa klienta koncentruje się głównie na usługach finansowo – księgowych i kadrowo-płacowych, ale poza tym zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, informatyki, doradztwa prawnego i ubezpieczeniowego oraz zarządzania jakością. Arkadia Holding Sp. z o.o. działa na rynku od 2010 roku i zatrudnia około dziesięciu pracowników, a jej obroty roczne sięgają 1,3 mln złotych.

Microsoft Dynamics AX usprawnia procesy w SFERIS

Dynamiczny rozwój Sferis przyczynił się do konieczności zmodernizowania dotychczasowej infrastruktury informatycznej w firmie. Przedsiębiorstwo potrzebowało systemu, który usprawniłby m.in. komunikację z klientami oraz obszar księgowości, logistyki i sprzedaży. Ponadto Action S.A., firma będąca właścicielem Sferis, korzystała już z aplikacji biznesowej firmy Microsoft.

Back to top